Salgsbetingelser
Salgsbetingelsene gjelder for salg av varer på densortehave.no
Generelt
Selger er: Den Sorte Havre (Ole Johan Anstensrud).
Kjøper er: Den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen, herved referert til som du/deg og din/ditt.
densortehavre.no: Plattformen hvor varene kjøpes.
Salgsbetingelsene på denne siden vil sammen med din bestilling og bekreftelse utgjøre avtalegrunnlaget for kjøpet.
Forbrukerkjøp reguleres av angrerettloven, forbrukerkjøpsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven, markedsføringsloven og kredittkjøpsloven.
Du finner disse lovene på https://lovdata.no/.
Bestilling
Bestillinger er bindende for begge parter når de er gjennomført, så fremt de ikke avviker fra det som er tilbudt fra oss gjennom vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å angre på kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser (se avsnitt om angrerett).
Densortehavre.no forbeholder seg retten til å kansellere hele eller deler av din ordre dersom varene er utsolgt. Vi forbeholder oss også retten til å kansellere din ordre på bakgrunn av skrivefeil/systemfeil i nettbutikken som fører til at prisavviket på produktet/ordren er på mer enn 15% av normal utslagspris (dette gjelder også eventuelle avvik i fraktpris). Ved kansellering av ordre plikter vi til gjengjeld å finne en løsning innen rimelig tid i form av å tilby andre tilgjengelige varer, eller en delvis/full refusjon av ordren.
Levering
Oppgitt leveringstid på densortehavre.no er kun et anslag, andre leveringstider kan forekomme. Leveringstiden på nettsiden er oppgitt i virkedager (man-fre), faktisk leveringstid i antall dager kan derfor variere. Dersom din levering blir betydelig forsinket og vi blir gjort oppmerksomme på dette, vil vi ta kontakt med deg.
Pakke sendt til ditt nærmeste postkontor vil være tilgjengelig for henting i 14 dager etter ankomst. Du vil motta en hentemelding på sms/e-post om at pakken er klar for å hentes. Dersom du ikke henter pakken innen 14 dager og den blir sendt i retur til oss, forbeholder vi oss retten til å etterfakturere deg for de kostnadene dette påfører oss + et gebyr på 50,- NOK. Dersom du ønsker å få levert pakken på nytt forutsetter det at du dekker fraktkostnadene. Dersom du ikke ønsker å få pakken levert på nytt, tilbyr vi refusjon. Vi vil da trekke returfrakt samt 50,- NOK i gebyr fra det originale ordrebeløpet, dette for å dekke våre kostnader.
Dersom du ikke henter pakken innen 14 dager på postkontoret anses ikke dette som benyttelse av angreretten. Ønsker du å angre på kjøpet ditt, ber vi deg om å lese avsnittet om angrerett.
Personvern
Betalingsinformasjonen tilknyttet din konto er ikke synlig for Den Sorte Havre sine administratorer, og lagres på en trygg måte hos våre betalingsleverandører. For mer info om personvern, gå til vår personvernside her: https://densortehavre.no/personvern/
Angrerett
Dersom du anger på et kjøp hos oss kan du i henhold til angrerettloven levere tilbake din ordre innen 14 dager etter du har mottatt den. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser.
For å gjøre det enklest mulig vil hver forsendelse fra Den Sorte Havre inkludere et angrerettskjema som må fylles ut av kunde og legges ved returen. Dersom du har mistet det vedlagte angrerettskjemaet, kan du skrive ut et nytt her: Angreskjema
Vi anbefaler å ta godt vare på emballasjen (esken/posen varen ble sendt i) hvis man ønsker å returnere ordren. For at vi skal ta ordren i retur må varen være uåpnet og uskadet.
Reklamasjon
Etter at du har mottatt din ordre må du snarest undersøke om leveransen er i samsvar med sendingsbekreftelsen. Undersøk om varen(e) har feil/mangler, og om det har forekommet skader på leveringen under frakt.
Oppdager du feil/mangler på ett eller flere produkter, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget feilen/mangelen, gi oss beskjed om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn 2 måneder etter at feilen/mangelen ble oppdaget, og må skje innen 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, er fristen for reklamasjon 5 år.
Kundens plikter